Baumit to synonim postępu technologicznego. Każdego roku stale rozwijamy swoją ofertę, udostępniając architektom, inwestorom i wykonawcom nowoczesne rozwiązania, niejednokrotnie otwierające przed architektami, inwestorami i wykonawcami nowe możliwości. Przykładów przytaczać można wiele. Wystarczy wspomnieć choćby tynk mineralny w podstaci gotowej do użycia asty Baumit CrystalTop, tynk modelowany Baumit CreativTop, umożliwiający kreowanie najrozmaitszych struktur na elewacji czy system pokrycia ścian wewnętrznych Baumit Ionit, który oczyszcza powietrze z zanieczyszczeń i reguluje wilgotność w pomieszczeniach.
Bycie w czołówce zobowiązuje i to na różnych płaszczyznach, dlatego dziesięć lat temu zainicjowaliśmy projekt Baumit Viva, w ramach którego stworzyliśmy największy w Europie park badawczy materiałów budowlanych, gdzie poddaje się ocenie m.in. wpływ różnych rozwiązań i technologii na samopoczucie mieszkańców. Ponad 5 milionów zebranych i przeanalizowanych danych pomiarowych pozwala z całą pewnością stwierdzić, że na zdrowe mieszkanie największy wpływ mają: ocieplenie ścian zewnętrznych, wykończenie ścian wewnętrznych kształtujące klimat wnętrz oraz solidna i masywna konstrukcja, zapewniająca stabilność warunków w pomieszczeniach.
To, co nas wyróżnia, to nie tylko nowoczesne produkty i technologie, regularnie pojawiające się w projektach budowlanych, lecz również skupiające wielu uczestników ogólnopolskie wydarzenia, w tym m.in. zainicjowany w 2007 r. konkurs architektoniczny Fasada Roku, oraz jego międzynarodowa odsłona Baumit Life Challenge, których ideą jest docenienie elewacji jako elementu wpływającego nie tylko na atrakacyjność budynku, lecz także jego okolicy. Z pełnym przekonaniem od lat angażujemy się w akcje prospołeczne, szczególnie te wspierające kreatywność oraz prawidłowy rozwój najmłodszych, jak również te związane z propagowaniem sportu, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży. Przykładami są takie akcje jak Bauit Kolorowe Emocje, Baumit ColorLove Przedszkole, Baumit Junior Soccer czy Baumit Parasol Cup. Bo firma spełniona to firma dbająca nie tylko o wynik finansowy, lecz także odpowiedzialna za otoczenie, w którym funkcjonuje.